To je svatá pravda internetového obchodu. S popisky u produktů a služeb je to podobné jako s tím malým kašpárkem, co dokáže zahrát veliké divadlo. Popisky neberte na lehkou váhu. Dokážou prodat víc, než si myslíte. Za předpokladu, že:

je píše copy(to) a ne žádné kopyto.

Takový malý a krátký popisek u zboží může nadělat buď pěknou parádu, nebo pořádnou paseku. Anebo zvednou náladu. Zákazníkovi. Záleží totiž na tom, kdo je autor. Jestli člověk nebo robot. Vývojář nebo copywriter. Jestli muž, anebo žena. Tak nějak si jako velká holka dávno myslím, že o šampónech budu psát líp než o úhlopříčce všech těch HDABCD televizí. Tak nějak si jako copywriter myslím, že i ten nejkratší popisek na webu má mít stejnou péči, jakou má vaše babička v lázních.

A babičku, tu si tam teda pěkně hýčkaj. Protože jim přinesla peníze.

Stejně je to i s popiskem. Když je originální, jasný, úderný, a navíc ještě pobaví, máte daleko větší šanci, že výrobek skončí v nákupním koši. Popisky jak přes kopírák také patří do koše. K nám jezdí popeláři v úterý. A k vám?

Správně vytvořený prodejní popisek musí suplovat prodavače, katalog, letáky i kamaráda, kterého by si vzal zákazník do obchodu s sebou. Musí nahradit jeho poslední slovo. Když si zákazník říká „radši ne“, popisek je ten, kdo nakonec rozhodne „chceš to“. Popisek musí umět výstižně povídat. A když zavtipkuje, roztancujte to i babičku na kolonádě. Popisek v e-shopu neskáče do řeči. Když takovýhle bude, začnete najednou skákat vy. Ve vyhledávačích. I v prodejích.

Lepší jeden super popisek než 10 nudných doktorů

Prďte proto na všechny ty automatické překladače a už hotové nic neříkající informace ze stránek výrobců. Zkuste si sami napsat své vlastní texty k produktům nebo si na to vezměte odborníka. Nemusíte mít brilantní popisky hned u všech produktů, začněte nejprve u těch stěžejních.

Ale začněte. Protože nudné a špatné popisky zůstanou pořád a jenom nudné a špatné popisky. A vy taky rádi nakupujete tam, kde se na vás usmívají.